söndag 1 augusti 2010

Ge de äldre tillbaka deras mänskliga rättigheter

"Jag vill bli gammal för då skall jag njuta av livet mycket mer" så har jag alltid tänkt , men nu är jag rädd för att bli det.
I dag kan jag inte vara säker på att när jag blir gammal så kommer jag att få leva resten av mitt liv med min älskade Pelle om jag vill.

När jag blir gammal så kommer en främling att göra mina val åt mig , mina mat vanor och bestämma hur den skall tillagas, vilka kryddor jag ska ha i MIN mat och vilka tider skall jag få äta dessutom..Att ta ett glasvin eller en snaps är inget jag få bestämma över
Att kunna gå ut när jag vill och vart jag vill, får jag inte bestämma själv.

Undrar VAD får jag göra och bestämma över när jag blir gammal och hamnar på ett boende ? Jag undrar om inte äldreboende borde bytta namn till fängelse för äldre .
Att duscha och gå ut och äta som man vill och när man vill är det en mänsklig rättighet ? Ge de äldre tillbaka deras mänskliga rättigheter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar